23 oktober - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Bianca Soer - WaarBenJij.nu 23 oktober - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Bianca Soer - WaarBenJij.nu

23 oktober

Blijf op de hoogte en volg Bianca Soer

23 Oktober 2014 | Nederland, Hardenberg

Hey lieve allemaal, hier weer een verhaal vanuit Uganda!:)

De tijd vliegt echt voorbij wanneer je het naar je zin hebt! Alweer mijn derde week hier..
Wat heel opvallend is dat ik twee jaar terug van alles zo onder de indruk was en dat ik heel veel nu al zo gewoon vind in het land hier.
Een voorbeeld dat ze hier met een koelkast of een diepvries op een brommer zitten. Nu kijk ik daar niet eens meer raar van op, maar als ik er bij stil sta is het natuurlijk van de gekke haha!

Ik ben hier toch nog even als verpleegkundige aan het werk gegaan, alle kinderen geprikt voor een aids test. Och wat verschrikkelijk zielig!
Sommige zo bang voor naalden, dan in die kleine vingers prikken.
Maar iedereen heeft het overleefd!

De kleine Mary voelt zich niet fijn.. heeft koorts en voelt echt bloed heet aan! Arm meissie..
Maar waar ik dan van sta te kijken dat je hier gewoon bussen met amoxicilline kan kopen en zelf maar even de antibiotica start wanneer nodig haha onvoorstelbaar!

We zijn naar de markt geweest.. dat was helemaal grappig!
Ritah zat op een bankje en er komt een jongen aan die haar schoen uit doet en haar nieuwe schoenen aan doet.
De schoenen kosten 65.000 shilling, 1 euro is 3300 shilling.
Dus ik was wel eens benieuwd tot hoever ze naar beneden zouden gaan, dus ik zei 25.000. Nee dat was toch echt te weinig, nu kwamen we uit op 30.000 gewoon meer als de helft eraf! Maar als nog hebben we het niet gedaan haha.

We zijn naar de meest drukke kant van Kampala geweest, wat een verschrikking! We gingen op een boda, er is nu wel een nieuwe regel dat een boda maar 1 persoon achterop mag nemen. Stukken beter, twee jaar terug zat je er met vijf man op!!
Maar die boda van mij trok zo hard op dat ik steeds het gevoel had dat ik er af zou vallen, nou ik was de gelukkigste vrouw daar toen ik heel over gekomen was!!
Er was een ambulance die door die drukte moest, nou die kon beter terug gaan want voor die op de plaats van bestemming zou zijn is de persoon vast al overleden! Je bent niet gelukkig als je hier een ambulance nodig hebt, of te laat of geen benzine t kan allemaal hier!

Ik ga nog wel eens naar het dorp hier, toch altijd leuk iedereen die een praatje met je maakt en zo werk ik gelijk aan mijn conditie!
Samen met Julliette ging ik ook, die kent veel mensen hier dus toen heb ik mijn ogen uit gekeken wat voor mensen er rond lopen haha!
Zo was er een oude man die normaal altijd op een bijna in elkaar gevallen fiets door het dorp gaat, nu was hij aan het lopen. Al een hele oude man, hij vertelde dat zijn fiets nu toch echt kapot was.
Maar hij had geen geld om de fiets te maken, hou je vast hij was 3000 shilling nodig dat is nog geen euro! Nou heb ik deze man blij gemaakt, die lach op zijn gezicht! Hoe fijn is dat als je zoiets voor iemand kan doen!:)

Ik geniet van ieder moment hier, zo fijn om hier weer te zijn!!

Liefs,
Bianca

  • 23 Oktober 2014 - 10:54

    Linda T:

    Wat een mooi verslag weer Bianca.
    Fijn om te lezen!

  • 23 Oktober 2014 - 15:31

    Henk Boonstra:

    He meissie. Mooie verhalen. Fijn om te horen dat je er plezier in hebt. Pas goed op jezelf daar. Groetjes en een knuffel.

  • 23 Oktober 2014 - 16:56

    Esther Stad:

    Het leest erg lekker jouw verslag, tussen de regels door en in het verslag goed te voelen dat je het heel erg naar je zin hebt.
    Prachtige foto's ook.

    Kunnen jullie weer overal gaan en staan?
    Geen infectie gevaar op wat dan ook.....

    Veel plezier, liefs Esther

    PS Als je nog meer mensen wilt helpen en je geld is op, moet je je bankrekening maar even doorgeven, dan storten we wat!!!

  • 23 Oktober 2014 - 17:05

    Marianne:

    Hee meid. Weer een super leuk verslag.
    Pas goed op jezelf!!
    Dikke knuffel van ons!!

    De de Vriesjes.

  • 26 Oktober 2014 - 22:24

    Mariska:

    Hee Bianca, ik heb al je verhalen gelezen, super leuk!
    Wat maak je toch veel mee ;) Fijn dat je het naar je zin hebt!
    Veel plezier en pas goed op jezelf!

    Groetjes van Mariska

  • 29 Oktober 2014 - 14:00

    Bert Weideman:

    hey. goed om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je jou nuttig kunt maken
    kijk uit naar je volgende verslag groetjes en het ga je goed vanuit een regenachtig hardenberg
    bert marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hardenberg

Bianca Soer

He! Ik ben Bianca, 21 jaar oud en kom uit Hardenberg. In juni ben ik afgestudeerd als verpleegkundige wat mij heeft doen besloten om op vijf oktober a.s. te vertrekken voor 3 maanden naar Uganda. Om hier mijn steentje bij te kunnen dragen in The Home of Hope and Dreams van Gini Pullen. Ben je benieuwd naar mijn avonturen in Uganda? Volg me dan!

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 7442

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Vrijwilligerswerk Uganda '14/15

28 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: