Family in Uganda 1/2 - Reisverslag uit Mpigi, Oeganda van Bianca Soer - WaarBenJij.nu Family in Uganda 1/2 - Reisverslag uit Mpigi, Oeganda van Bianca Soer - WaarBenJij.nu

Family in Uganda 1/2

Blijf op de hoogte en volg Bianca Soer

06 December 2014 | Oeganda, Mpigi

Lieve allemaal,

Sorry voor een laat verslag, maar daar was een goede reden voor! Namelijk.. mijn familie laten zien waar ik deze drie maanden verblijf!

Twee geweldige weken gehad samen, wat dan ook eigenlijk weer veel te snel voorbij is..

Samen met iedereen naar Kampala geweest, op safari geweest wat weer prachtig was ondanks dat het voor Miranda en mij de tweede keer was, naar de evenaar geweest & naar een krokodillenvang geweest!

Het speciaalste moment van deze twee weken was toch wel dat AJ nu echt echt bij ons in de familie komt aangezien hij Miranda ten huwelijk heeft gevraagd!!
Het was zo mooi, de kinderen hebben gedanst en gezongen op het einde werd er bij Miranda een blinddoek om gedaan en hadden de kinderen letters in de handen met daarop ' Wil je met me trouwen?!' Het grappige was dat ze het zooo niet verwacht had! Tranen gevallen.. wat een bijzonder moment!

We zijn nog samen naar de slobbenwijk geweest, waar we onze ogen ook weer uit gekeken hebben. De kinderen daar snuiven allemaal lijm en zijn gedurende de hele dag stoned! Alles om maar te voelen dat ze in een andere wereld zijn..
Mijn paps kan prachtige opmerkingen maken.. vroeger toen ik nooit mijn bord leeg at kreeg ik altijd te horen 'de kinderen in Afrika hebben niks' nu heeft hij de twee delen van Afrika kunnen bekijken inderdaad echt de kinderen die niets hebben maar ook dat zoveel mensen het wel goed hebben in Afrika. Al moet ik er nu bij zeggen paps presteert het zelfs om hier zijn eten te laten staaaaaan!

Het vervelende is dat alle documentaires over Afrika of Uganda op de Nederlandse TV altijd negatief is waar door het veel mensen afschrikt..
En ja, er gebeuren hier vreselijke dingen maar daar tegen over zijn er ook heel veel mooie dingen in dit land.

De eerste keer dat we in Kampala een boda namen sprong papa bij een man achterop met een oranje hesje met daarop SAVE BODA! Hij had ook een helm voor papa.. nou wat een prachtig gezicht!! Toen we er waren stapte papa af en wou zo weg lopen met de helm nog op! Hij werd er even op geattendeerd dat hij nog wat terug te geven had haha!!!

Op safari stonden we te wachten om weg te gaan, het dak was al open.. zo dacht een aap even te kijken hoeveel bange blanken er in die bus zaten dus sprong boven op het dak recht boven mama! We keken allemaal en deden niks, papa probeerde even kssst te zeggen met een wapperend handje maar daar werd de aap niet warm of koud van dus probeerde al binnen te komen. Gelukkig kwam er een Oegandees met een stok aan en heeft hem weg gejaagd.. anders konden we wachten tot hij onze tassen uitgezocht had!

Ik merk dat ik niet de enige ben die super gek is met Angel.. jawel opa Appie en oma Jeannette hebben haar ook helemaal gevonden! Prachtig meisje is het!

AJ en papa hebben samen met de werknemers van Gini een wipwap en een paar schommels gemaakt! Echt heel mooi geworden, de kinderen hebben er heel veel plezier van!

Chantal liep haar hotelkamer in met blote voeten, nog niet helemaal ingesteld op het ongedierte hier waarna ze vollop in een kakkerlak trapt!! Haha de kakkerlak morsdood en Chantal lijk bleek!!

  • 06 December 2014 - 09:56

    Liesje:

    wauw wat een verhaal weer...
    genieten hoe je het er weer neerzet.!!

  • 07 December 2014 - 13:42

    Christien Marga:

    Geweldig , weer grappig om het te lezen. Het is net of je er zelf bij bent. Je schrijft het zo leuk. Ik hoop snel weer op een berichtje. Lieve groeten van Christien Marga.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Mpigi

Bianca Soer

He! Ik ben Bianca, 21 jaar oud en kom uit Hardenberg. In juni ben ik afgestudeerd als verpleegkundige wat mij heeft doen besloten om op vijf oktober a.s. te vertrekken voor 3 maanden naar Uganda. Om hier mijn steentje bij te kunnen dragen in The Home of Hope and Dreams van Gini Pullen. Ben je benieuwd naar mijn avonturen in Uganda? Volg me dan!

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 7434

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Vrijwilligerswerk Uganda '14/15

28 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: