Week 1 - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Bianca Soer - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Bianca Soer - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Bianca Soer

Blijf op de hoogte en volg Bianca Soer

14 Oktober 2014 | Nederland, Hardenberg

Hey lieve allemaal,

Eindelijk een verhaal vanuit Uganda!!:)

Gelukkig is alles zo gelopen als dat het moest lopen, moet toch wel toegeven dat ik het wel een beetje spannend vond om deze kant alleen op te gaan.

Mijn aankomst op het vliegveld was geweldig, Gini en Ritah die voor me aan het zingen waren haha! Dat maak je ook maar 1 keer mee je 22ste verjaardag in Uganda vieren!

Het is zo fijn om weer terug te zijn hier, alle lieve kinderen weer te zien.
Ze zijn ook allemaal al zo groot geworden!

De tweede dag hier hoorde we van het Marburg virus, een virus wat in Mpigi is begonnen en wat tot nu toe 1 man het leven gekost heeft. 1 kind is besmet met het virus en word nu in isolatie gehouden. Alle mensen die met de overleden man in aanraking zijn geweest zijn getest en tot nu toe negatief. Wel worden ze nog in isolatie gehouden en worden er meer testen gedaan.
Gelukkig kunnen we voorzichtig zeggen dat het onder controle is. Voor nu is er niets aan het virus te doen en heeft het veel weg van Ebola. De kinderen zijn daarom ook niet naar school gegaan en waren de poorten dicht van het terrein. Voor nu gaan de kinderen weer naar school maar geven we geen handen en raken we vreemde mensen niet aan!

Deze eerste week is zo snel voorbij gegaan, ik geniet van ieder moment van de dag. Pas op de kleine kinderen, help met koken, help met schoonmaken en heb de nieuwe kamer van Julliette geverfd! Nou dat was wat.. op zijn ugandees moest mij dat wel lukken! Nou was Andrew een man die hier ook werkt bezig met de deuren schuren en lakken.. handig als ik er nog bij moet met de roller? Nee.. dat had ik gezegd maar dat ging wel goed hij vertrouwde op mij! Pjuw.. daar ging ik boven de deur met de roller schiet me die roller naar beneden en weg was de gelakte deur.. die was nu paars! Heb me dood geschaamd! Hij keek me en zei; don't worry.. nou zijn ogen spraken anders haha!!

Ik heb hier een eigen kamer, douche en toilet wat wel echt heel fijn is! Wassen met de handen is niet meer nodig.. want daar hebben we een machine voor happy me haha!! Alleen is er overdag vaak geen stroom, maar scheelt dat ik genoeg kleren heb en het wel ff kan wachten haha ^^

Zondag werd me gevraagd of ik mee wou naar de kerk.. nog nooit geweest hier! Ik had in gedachten dat een kerk in ieder geval wel deuren zou hebben. Maar nee deze kerk in het dorp was gewoon open.. een zandpodium en een paar blauwe bankjes heb er nog een zere kont van! Omdat ik er was werd het gehele verhaal in het engels vertaald.. nou ik zal je vertellen iedereen bid hard op en schreeuwt door elkaar in het taaltje van hier. Een kippenschuur in Nederland is er niks bij! Ik dacht ook met een uur wel klaar te zijn.. ik heb daar meer dan twee uur gezeten!! Ik moest me ook nog even voorstellen.. dus ik naar voren nou hard geklap van iedereen! Yeah ze hebben een blanke in de kerk! Aan het eind is het normaal hier om handen te schudden.. toen ik heel beleefd zei dat ik geen handen geef ivm Marburg was de kerk te klein voor al dat gelach! Hij vertaalde in het ugandees wat ik zei en de hele kerk lach plat van het lachen, ach achteraf lach ik harder haha!!^^

Tot zover wat ik in mijn eerste week heb mee gemaakt!

Veel liefs,

  • 14 Oktober 2014 - 23:37

    Tineke:

    Jeej, leuk om je eerste verhaal te lezen!!!

  • 14 Oktober 2014 - 23:57

    Danitsja:

    Wat geweldig om je verhaal te lezen. Je hebt het duidelijk reuze naar je zin. Echt top dat je dit doet. Je ziet er ook goed uit meid!
    Ik wacht met smart op je volgende verhaal.
    Groetjes danitsja

  • 15 Oktober 2014 - 07:41

    Klaasje:

    Wat een mooi verhaal, het is net als je gewoon weer thuis kwam. Super.

  • 15 Oktober 2014 - 16:07

    Esther:

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je lekker aan het genieten bent.
    Pas goed op jezelf hé!

  • 16 Oktober 2014 - 09:46

    Sharlon:

    Wat een leuk verhaal. Van de kerk is ook erg herkenbaar, haha.
    Veel plezier!

  • 16 Oktober 2014 - 17:52

    Loes Prenger:

    Super dat je zo geniet, wij genieten hier van je verslag. We wensen je ontzettend veel geluk daar en geniet er nog van. Het is je gegun.

  • 16 Oktober 2014 - 21:04

    Greetje:

    Meid wat heb ik genoten van jouw reisverslag van week 1, ik hoor het je vertellen en ik hoor je schaterende lach, liefs vanuut Dedemsvaort ;)

  • 22 Oktober 2014 - 15:33

    Christien Marga:

    Hey lieve Bianca.... Al wel eerder gelezen, maar nog niet gereageerd. Stiekem hoopte ik dat je al weer een nieuw verhaal had geschreven.
    Wat een onderneming, fijn om te horen dat de reis, ook zonder je zus, goed gegaan is.
    Leuk verhaal...en ik hoop snel weer iets van je te lezen.
    Let goed op je zelf en ik mis je wel op Woonlocatie de Bramer, hoor. Wie moet me nu vertellen hoe het allemaal moet? ...haha...
    Tot schrijfs en blijf er een mooie tijd van maken...misschien maak je mij wel zo enthousiast dat ik ( bv met mijn oude ... uren of in de VUT ) ook ga. Toen ik 22 was wilde ik ook gaan voor ontw. werk...maar nog altijd spijt dat het toen niet door gegaan was. Ik blijf je volgen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hardenberg

Bianca Soer

He! Ik ben Bianca, 21 jaar oud en kom uit Hardenberg. In juni ben ik afgestudeerd als verpleegkundige wat mij heeft doen besloten om op vijf oktober a.s. te vertrekken voor 3 maanden naar Uganda. Om hier mijn steentje bij te kunnen dragen in The Home of Hope and Dreams van Gini Pullen. Ben je benieuwd naar mijn avonturen in Uganda? Volg me dan!

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 7447

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Vrijwilligerswerk Uganda '14/15

28 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: