7 november 2014 - Reisverslag uit Mpigi, Oeganda van Bianca Soer - WaarBenJij.nu 7 november 2014 - Reisverslag uit Mpigi, Oeganda van Bianca Soer - WaarBenJij.nu

7 november 2014

Blijf op de hoogte en volg Bianca Soer

07 November 2014 | Oeganda, Mpigi

Lieve volgers,

Om toch het een en ander aan mijn conditie te doen dacht ik, zo ik vlieg het dorp even in om te gaan hardlopen.
Lillian vertelde me een route waar ik langs kon gaan met 20 minuten moest ik terug zijn zodat ik echt hard ging lopen haha!
Nou niets was minder waar.. volgens mij heb ik de halve marathon gelopen! Ik was verdwaald, gossie in de bossen kwam ik ergens uit! Nou ik wachten tot ik een huisje tegen zou komen, dus ik daar naar binnen om de weg te vragen..
Gelukkig viel het nog best mee om terug te komen, maar je moet het net even weten he! Mijn richtings gevoel is niet zo best.. totaal bezweet kwam ik terug! Ach toch kan ik zeggen well done!!:)

Zo ging ik ook even met Julliette een ochtend wandeling maken, nou we kwamen apen tegen.. gewoon super dichtbij! Gelukkig zijn die bang voor de honden hier snachts anders komen ze het terrein hier ook nog op! Ook zagen we veel grafstenen.. hier is het normaal dat je hele familie bij je in de tuin ligt. Toch een vreemde gewoonte vind ik dat!

Toen ik in het dorp liep kwam ik een koeienhuid tegemoet.. och och! Dat leggen ze hier gewoon op de weg.. een eindje verderop waren de poten van t dier! Ze gooien hier ook niks weg, er is dan een kraam waar je al het afval van het dier kan kopen zoals de darmen etc. Wat ze in Nederland in een frikandel stoppen, moet zeggen dat een frikandel er toch echt wel beter uit ziet haha!

We hebben even zonder stroom gezeten omdat er wat mis was met de centrale, dus ik denk dat je het al weet mijn handen zitten weer onder de wondjes omdat ik mn kleren met de hand heb moeten wassen haha!! Gelukkig is het stroom na verwachting heel snel terug gekomen.. lucky me!

Samen met Julliette ben ik naar een meeting geweest op de school van de kinderen. Het ging over Chris, Sarah en Colin. Die gaan een klas hoger! Nu word dat heel speciaal gevierd, er word gekookt op school, gezongen en er is frisdrank! Nou het was in het Luganda dus ik kon er geen biet van verstaan maar het was alleen al grappig hoe de ouders van de kinderen reageerde.. Julliette vertaalde het een en ander, maar de kosten waren teveel en je mag zoveel mensen mee nemen als je wilt voor dat geld en die krijgen dan ook allemaal eten etc, etc... 
Het zou om drie uur beginnen nou hou je vast het was bijna half vijf, de laatste moeder dacht om vier uur nog ff van huis te gaan en kwam om 16.20 aan!

Voor de rest heb ik een rustige week gehad.. veel bij de kids geweest en lekker geholpen in en rond om het huis!
Er is nu een schoolkamer klaar, heb ik samen met Julliette geverfd! Echt heel mooi geworden! Nu kunnen de kids daar huiswerk etc maken!:)

Veel liefs,
Bianca

  • 07 November 2014 - 11:17

    Linda Timmerman:

    leuk om te lezen.
    je hebt straks weer heel wat te vertellen bij thuiskomst merk ik al wel.

  • 07 November 2014 - 14:09

    Marianne:

    Ja hoor, net wat voor jou om de weg kwijt te zijn. Dus geen tomtom om je terug te brengen!! hahahaha
    Leuk verhaal heb je weer!!
    Mis je wel hoor!!

    Pas goed op jezelf!! Liefs Marianne.

  • 07 November 2014 - 19:15

    Liesje:

    Nou weer genoeg beleefd lees ik wel.
    Vind het altijd super om je verhaal te lezen.
    Kan je niet gewoon elke dag zo'n verhaal schrijven.... haha haha

    Xxxies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Mpigi

Bianca Soer

He! Ik ben Bianca, 21 jaar oud en kom uit Hardenberg. In juni ben ik afgestudeerd als verpleegkundige wat mij heeft doen besloten om op vijf oktober a.s. te vertrekken voor 3 maanden naar Uganda. Om hier mijn steentje bij te kunnen dragen in The Home of Hope and Dreams van Gini Pullen. Ben je benieuwd naar mijn avonturen in Uganda? Volg me dan!

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 7408

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Vrijwilligerswerk Uganda '14/15

28 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: