30 oktober '14 - Reisverslag uit Mpigi, Oeganda van Bianca Soer - WaarBenJij.nu 30 oktober '14 - Reisverslag uit Mpigi, Oeganda van Bianca Soer - WaarBenJij.nu

30 oktober '14

Door: Bianca Soer

Blijf op de hoogte en volg Bianca Soer

30 Oktober 2014 | Oeganda, Mpigi

Lieve allemaal,

Deze week heb ik een boel leuke dingen gedaan!
Zo ben ik samen met Gini en Ritah naar het strand geweest, heb ik voor het eerst een vette actie film bekeken in de bioscoop in Kampala!
Heerlijk je betaald nog geen twee euro en krijgt er popcorn bij!
Ook grappig je koopt frisdrank in de supermarkt er tegen over voor minder dan het helft van het geld en mag dat zo meenemen de bioscoop in! Dat willen wij in Nederland ook wel, maar helaaaas!!

We zijn met de kinderen naar de dierentuin geweest, veel dieren gezien, boottocht gemaakt en jawel ik heb op een kameel gezeten! Wat een hoogte is dat, wie een grappig gezicht wil zien moet de film bij terugkomst even bekijken als de kameel gaat liggen! :|

Er werd mij gevraagd of ik even eieren wou halen bij de een boerderij in het dorp. Maar ik wist niet precies waar het was..
Ik ben naar de school van Rhina gegaan om haar te vragen of ze even mee wou lopen.
Bij binnekomst in de school stonden er drie meiden van denk ik een jaar of 20.. er waren twee leraren met een aardig grote stok die echt te vaak de meiden aan het slaan waren. De meiden moesten op de grond liggen, maar dat smeekte dat het genoeg was maar met een grote lach op het gezicht van de leraren gingen ze door met slaan.
Ik had gehoopt dat ze zouden stoppen als ik binnen zou komen maar niets was minder waar.. niemand keek naar me om en ze gingen gewoon door met slaan.
Van binnen dacht ik mijn god, kan ik niet schreeuwen kap ermee?! Doe is normaal met zn allen! Maar ook weten dat het de manier is in Uganda op een school.. gelukkig niet op allemaal!
Ik kon het niet aan zien en liep naar de leraar toe, ik vroeg zou u misschien Rhina voor mij kunnen roepen? Yes madame! Dus ik dacht gelukkig nu loopt hij weg en stopt in ieder geval 1 leraar met slaan. Maar nee hoor.. hij stuurde iemand om haar te roepen en het ging maar door. 30 a 40 slagen per meid was niets! 
Mijn hart zat in mijn keel! Verschrikkelijk..

Maar gelukkig zijn er ook mooie momenten, heel veel zelfs..
Het was prachtig weer en ik liep naar het dorp, aha niet voor lang! Zo begon het te regenen.. gunst wat een weer!
Daar liep ik dan in mijn zomerse kleren, een kletsnat geregende mzungu.
Het dorp weer wat te lachen ha-ha!
Er stopte een auto.. ik dacht ja dat zal wel! Ik hoef geen lift ik loop wel..
Nee maar, het was de politie! Mevrouw kunnen we je een lift aanbieden? Ach.. op vertrouwen van het goede politievolk hier ben ik maar mee gegaan! En wel is waar.. veilig in het dorp aangekomen!
Terug nam ik een boda, boven aan de weg waar je naar beneden moet om bij het huis aan te komen gleed ik mooi met boda en al onderuit! Ik kon me nog net afzetten aan de grond, ik heb vriendelijk bedankt en ben verder gaan lopen haha :) te glad!!

Och, wanneer ik in de hoofdstad loop en gehandicapte mensen zie dan kan ik het toch niet laten om wat geld te geven.
Die mensen schuiven over de grond, veel mensen met polio zie je hier.
Ik kan me dan niet voorstellen dat er dan misschien wel helemaal niemand is die voor die mensen zorgt. Zo afhankelijk ze eigenlijk zijn.. verschrikkelijk!
Straatkinderen heb ik minder mee, die geen eten willen alleen maar geld.
Dan vraag ik me af hoe serieus het is!

Zo heb ik hier wel een jongen leren kennen die bij een organisatie zit die straatkinderen voor 8 jaar lang helpt zodat ze naar school kunnen en een thuis hebben. Binnenkort ga ik daar even een kijkje nemen, mooi werk en zo mooi om te horen met hoeveel liefde dat werk gedaan word door de mensen van hier!

Zo tot op heden ging het met mijn gezondheid perfect!
Al heb ik mijn eerste ongelukje gehad, te grappig achteraf!!
Er was alleen maar een wc in de grond, gatver en het zag er uit niet al te lekker!
Een bende vliegen.. nou dan krijg ik het al spaans benauwd wanneer ik mijn broek naar beneden doe er van alles naar binnen zal vliegen!
Maar goed.. volgende keer toch maar heen gaan! Details zal ik besparen!^^

Veeeeeeeeel liefs van mij!! X

  • 30 Oktober 2014 - 19:08

    Lisette:

    Hey Bianca, wat kun je toch mooi schrijven. Je neemt me iedere keer helemaal mee in je verhalen en zie van alles voor me! Onvoorstelbare verschillen inderdaad hè!? Geniet nog maar lekker daar en ik kijk nu al weer uit naar je volgende verslag! :-) Liefs, Lisette.

  • 30 Oktober 2014 - 20:49

    Liesje:

    Super om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Kijken weer uit naar je volgende verslag.
    App je van de week nog wel eve..;-)

  • 31 Oktober 2014 - 07:00

    Ineke:

    Wow Bianca, ij maakt wel van alles mee zeg! Mooi om zo mee te mogen lezen.sterkte, veel plezier en blijven genieten

  • 31 Oktober 2014 - 10:18

    Henk D:

    Je schrijft heel goed en dan is het ook leesbaar en houdt je bezig tot het laatste woord.
    Tevens als je ogen sluit zie het voor je.
    Nog veel plezier daar en blijf genieten zo doe je levenservaring op.

  • 31 Oktober 2014 - 15:44

    Gea :

    Leuke verslagen weer Bianca, lees het met plezier!!

  • 02 November 2014 - 21:57

    Roelien:

    Mooi om je verhalen te lezen bianca!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Mpigi

Bianca Soer

He! Ik ben Bianca, 21 jaar oud en kom uit Hardenberg. In juni ben ik afgestudeerd als verpleegkundige wat mij heeft doen besloten om op vijf oktober a.s. te vertrekken voor 3 maanden naar Uganda. Om hier mijn steentje bij te kunnen dragen in The Home of Hope and Dreams van Gini Pullen. Ben je benieuwd naar mijn avonturen in Uganda? Volg me dan!

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 7411

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Vrijwilligerswerk Uganda '14/15

28 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: