Wat ga ik doen en waarom? - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Bianca Soer - WaarBenJij.nu Wat ga ik doen en waarom? - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Bianca Soer - WaarBenJij.nu

Wat ga ik doen en waarom?

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca Soer

30 September 2014 | Nederland, Hardenberg

Lieve familie, vrienden, kennissen of geïnteresseerde in mijn aankomende reis..

Velen van jullie zullen weten dat mijn eerste reis naar Uganda in 2012 heeft plaats gevonden samen met mijn zus Miranda.
Wij zijn toen 6,5 week in Mpigi geweest bij The Home of Hope and Dreams van Gini Pullen.
Met eigen ogen hebben wij kunnen zien hoeveel liefde er in dit werk gestoken word en wat een verschil er is tussen arm en rijk.

Uganda, een mooi land, vriendelijke bevolking, veel armoede en toch blij met de aller maar dan ook aller kleinste dingen.
Het heeft mijn aandacht getrokken, ik krijg een glimlach op mijn gezicht als ik aan de tijden daar denk.

Ik ben er achter gekomen dat ik als persoon het land Uganda niet kan veranderen, maar wat ik het belangrijkste van dit alles vind is dat Uganda mij heeft veranderd.
Het heeft mij doen besluiten om opnieuw dit avontuur aan te gaan, maar dan alleen..

Op zondag vijf oktober '14 vlieg ik om 16.00 in de middag naar Cairo (Egypte), om vervolgens over te stappen in het vliegtuig naar Entebbe (Uganda).
Mijn reis gaat dan echt beginnen!
The Home of Hope and Dreams heeft een nieuwe prachtige plek gekregen, een groot huis met veel grond!
Dit alles om meer kinderen een geweldige toekomst te kunnen geven.

In contact met Gini en het aantal kinderen wat meer en meer aan het worden is, is mij gevraagd of ik overdag van 08.00 's morgens tot na de lunch 's middags op de peuters zou willen passen.
Een taak waar in de toekomst iemand voor aangenomen zou moeten worden om de kinderen bezig te houden, ze liefde en aandacht te geven.
Ik zal ook activiteiten mee nemen zoals, boeken met veel plaatjes, knutselspullen etc. om de kinderen op een plezierige manier toch het een en ander te kunnen leren.

Vanuit mijn verpleegkundig beroep ben ik ook benieuwd naar de ontwikkelingen in de zorg in Uganda, wat hier precies de mogelijkheden in zullen zijn ga ik op het moment dat ik daar ben bekijken.

Hopelijk tot mijn volgende verslag vanuit Uganda!

Veel liefs,
Bianca

  • 30 September 2014 - 22:25

    Jolanda Steenwijk:

    Heel herkenbaar! Je kunt het land inderdaad niet veranderen, maar de ervaring heeft jou als persoon veranderd. Dat was voor mij hetzelfde. Wens je heel veel plezier in Uganda.

  • 05 Oktober 2014 - 12:00

    Mariannne:

    Lieve Bianca. Spannend he , nu je al onderweg bent naar Uganda!!
    Pas heel goed op jezelf en genieten genieten. Doe Ginie de groeten en maak er wat van!!
    Wij gaan je zeker volgen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hardenberg

Bianca Soer

He! Ik ben Bianca, 21 jaar oud en kom uit Hardenberg. In juni ben ik afgestudeerd als verpleegkundige wat mij heeft doen besloten om op vijf oktober a.s. te vertrekken voor 3 maanden naar Uganda. Om hier mijn steentje bij te kunnen dragen in The Home of Hope and Dreams van Gini Pullen. Ben je benieuwd naar mijn avonturen in Uganda? Volg me dan!

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 7412

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 06 Januari 2015

Vrijwilligerswerk Uganda '14/15

28 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: